Pm Harap Rakyat Tingkat Kesatuan Bangunkan Negara Sempena Aidilfitri

19/04/2023 10:39 PM

KUALA LUMPUR, 19 April (Bernama) -- Sempena Aidilfitri yang bakal tiba, Perdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim menzahirkan harapan agar rakyat meningkatkan kesatuan dalam membangun dan menyelamatkan negara tercinta.

Anwar berkata beliau percaya kesepaduan rakyat dapat mengangkat kembali martabat negara dan hidup dalam suasana perpaduan dengan lebih aman dan makmur.

“Sempena sambutan ini yang diraikan oleh semua umat Islam di negara kita dan seluruh dunia, saya ucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri.

“Mari kita kuatkan semangat, kesatuan rakyat Malaysia, membangunkan negara, menyelamatkan negara dan memulakan daripada diri kita setelah Ramadan Kareem kita membersihkan diri, jiwa kita supaya mengangkat martabat keluarga kita, masyarakat kita, negara kita sebagai satu kesatuan,” kata Anwar.

Beliau berkata demikian menerusi video berdurasi dua minit 36 saat yang dimuat naik di Facebooknya, hari ini.

Pada 10 April lepas, Pejabat Penyimpan Mohor Besar Raja-raja dalam satu kenyataan memaklumkan tarikh melihat anak bulan Syawal ditetapkan pada petang Khamis, 20 April bersamaan 29 Ramadan 1444 Hijrah di 29 lokasi terpilih di seluruh negara.

-- BERNAMA

 

 

 

 

 

 

 


 

PERTUBUHAN BERITA NASIONAL MALAYSIA (BERNAMA)
Wisma BERNAMA
No. 28 Jalan BERNAMA,
Off Jalan Tun Razak,
50400 Kuala Lumpur
Malaysia

+603-2693 9933
helpdesk[at]bernama.com

Kategori

Berita
Rohani Ramadan
Waktu Berbuka
Video

Ikut Kami

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan