Wan Azizah Serah Sumbangan 200 Bakul Makanan Kepada Wanita, Ibu Tunggal

02/04/2024 01:30 PM

KUALA LUMPUR 2 April (Bernama) -- Ahli Parlimen Bandar Tun Razak Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail menyantuni golongan wanita termasuk ibu tunggal pada program Tautan Kasih Ramadan Bandar Tun Razak di Masjid Ibnu Khaldun di sini hari ini.

Beliau yang juga isteri kepada Perdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata sumbangan kuih raya, bakul makanan dan senaskhah al-Quran diberikan kepada mereka bagi membantu persiapan Aidilfitri.

“Hari ini kita edarkan 200 bakul makanan dan 200 naskhah al-Quran kepada 200 penerima sekitar Parlimen Bandar Tun Razak. 

“Saya berterima kasih kepada HRD Corp dan Yayasan Restu yang banyak menyumbang dalam menjayakan program ini,” katanya ketika ditemui media di sini hari ini.

Turut hadir Setiausaha Politik Perdana Menteri Azman Abidin, Ketua Pegawai Sumber Manusia HRD Corp Siti Suryati Kama Asnawi dan Pengarah Komunikasi Korporat Yayasan Restu Norashikin Abdul Latiff.

Pada majlis tersebut, Dr Wan Azizah turut menyaksikan majlis menandatangani memorandum persefahaman (MoU) antara wakil MPP Parlimen Bandar Tun Razak melibatkan polis, bomba dan pegawai masjid bersama Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) bagi rangka tindakan kebersihan dan penarafan kawasan Kuala Lumpur.

MoU itu bertujuan memastikan semua rakan strategik mengetahui tanggungjawab masing-masing selain memberi kerjasama bagi memudahkan tindakan pembersihan oleh DBKL.

Sementara itu, penerima sumbangan Aida Abdullah, 51, menzahirkan rasa syukur dan terima kasih atas sumbangan berkenaan yang meringankan bebannya dalam membuat persiapan menjelang Aidilfitri.

“Alhamdulillah hari ini dapat bakul makanan yang merupakan barang dapur dan kuih raya yang sedikit sebanyak meringankan beban saya sekeluarga,” katanya.

Zulhayati Mamat, 49, pula berharap agar program itu dapat diteruskan pada masa akan datang bagi membantu golongan yang memerlukan.

-- BERNAMA