Mta Santuni Pelajar Dan Penghuni Stay Atm

28/03/2024 09:28 PM

KUALA LUMPUR, 28 Mac (Bernama) -- Persatuan Takaful Malaysia (MTA) menyantuni seramai 87 pelajar dan anak yatim Sekolah Tahfiz dan Asrama Anak Yatim Angkatan Tentera Malaysia (STAY ATM) pada majlis berbuka puasa di sekolah berkenaan, hari ini.

Ketua Pegawai Eksekutif MTA Mohd Radzuan Mohamed berkata majlis yang dianjurkan dengan kerjasama Yayasan Lembaga Tabung Angkatan Tentera itu merupakan sebahagian usaha MTA dan pemain industri takaful dalam melunaskan tanggungjawab sosial korporat (CSR) dengan berkongsi rezeki bersama golongan memerlukan. 

"Program CSR Ramadan yang berkonsepkan Mahabbah Ramadan pada tahun ini turut mendapat sokongan penuh daripada Etiqa Family Takaful Berhad dalam menyalurkan dana wakalah zakat untuk diagihkan kepada golongan asnaf," katanya kepada media di sini hari ini.

Terdahulu, pihaknya turut menyampaikan Sumbangan Kasih Ramadan berjumlah RM10,000 kepada STAY ATM dan duit raya kepada penghuni sekolah berkenaan dengan disaksikan Timbalan Menteri Pertahanan Adly Zahari.

Di samping menyantuni golongan asnaf dan anak yatim di bulan Ramadan, beliau berkata MTA turut menekankan pendidikan literasi kewangan selaras inisiatif Pengantaraan Berasaskan Nilai untuk Takaful dalam memperkasakan Rangka Kerja Rangkuman Kewangan 2023-2026 terhadap seluruh lapisan masyarakat.

“Industri Takaful amat memberi penekanan terhadap pendidikan serta kepentingan pembangunan ekosistem kewangan yang bersifat inklusif.

Melalui program sebegini,secara tidak langsung kita dapat memberi kesedaran kepada masyarakat mengenai kepentingan perlindungan Takaful sebagai salah satu instrumen kewangan yang sangat penting dalam pengurusan kewangan mereka”, katanya.

-- BERNAMA

 

 

 

 

PERTUBUHAN BERITA NASIONAL MALAYSIA (BERNAMA)
Wisma BERNAMA
No. 28 Jalan BERNAMA,
Off Jalan Tun Razak,
50400 Kuala Lumpur
Malaysia

+603-2693 9933
helpdesk[at]bernama.com

Kategori

Berita
Rohani Ramadan
Waktu Berbuka
Video

Ikut Kami

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan