Grs Edar 2,000 Bakul Makanan Di Labuan

24/03/2024 05:17 PM

LABUAN, 24 Mac (Bernama) -- Parti Gagasan Rakyat Sabah (Gagasan Rakyat) Labuan melancarkan program tanggungjawab sosial korporat (CSR) pertamanya pada Ramadan ini dengan mengedarkan 2,000 bakul makanan kepada orang ramai.

Ketua Gagasan Rakyat Labuan Rosli Awang Damit berkata inisiatif CSR ini selaras dengan penubuhan parti itu tahun lepas.

Beliau berkata inisiatif CSR ini menandakan komitmen Gagasan Rakyat Labuan terhadap kebajikan dan perpaduan masyarakat dan menghayati semangat belas kasihan kemurahan hati khususnya pada Ramadan.

“Ramadan ini menandakan usaha CSR pertama Gagasan Labuan,” katanya kepada Bernama hari ini.

Entiti politik yang berpangkalan di Sabah di bawah pimpinan Ketua Menteri Sabah Datuk Seri Hajiji Mohd Noor itu meluaskan sayapnya ke Labuan pada Oktober lepas dan sejak itu mempunyai keahlian lebih 2,000 orang.

Rosli berkata bakul makanan Ramadan diedarkan kepada peniaga dan juga pengunjung di bazar Ramadan.

“Kami menyasarkan untuk berkongsi kegembiraan dan muhibah dengan menziarah pesakit terlantar di beberapa kampung sepanjang bulan mulia ini,” katanya.

Rosli berkata Gagasan Rakyat Labuan juga bercadang untuk menyampaikan sumbangan kepada Persatuan Teksi Labuan pada minggu akan datang, selain menganjurkan majlis berbuka puasa bersama pengamal media sebelum berakhirnya Ramadan.

-- BERNAMA