Peka Gm Agih Sumbangan Kepada 1,000 Asnaf

08/04/2023 02:19 PM

GUA MUSANG, 8 April (Bernama) -- Seramai 1,000 golongan asnaf, di sini, menerima sumbangan berupa beras, minyak masak dan sayur-sayuran sumbangan Pertubuhan Kebajikan Asnaf Gua Musang (Peka GM).

Majlis yang diadakan di Masjid Tengku Muhammad Fa-Iz Petra di Bandar Baru bertujuan membantu meringankan beban mereka dalam bulan Ramadan tahun ini.

Pengerusi Pertubuhan Kebajikan Asnaf Gua Musang (Peka GM) Mohd Syahbuddin Hashim berkata mereka yang layak menerima barangan keperluan berbentuk makanan asas itu terdiri daripada asnaf, mualaf, ibu tunggal dan fakir miskin yang telah dipilih oleh pemimpin-pemimpin tempatan.

"Program hari ini mengagihkan 1,000 kampit beras seberat 10 kilogram (kg), 1,000 paket minyak masak 1kg dan 1,000 pek sayur-sayuran kepada penerima. Sumbangan dikumpul hasil hebahan yang dilakukan di media sosial sejak sebulan yang lalu. 

“Saya berterima kasih kepada penyumbang dan penderma budiman yang datang dari seluruh negeri Kelantan dan ada juga pemimpin parti politik,” katanya kepada pemberita di perkarangan Masjid Tengku Muhammad Fa-Iz Petra di Bandar Baru, di sini hari ini.

Katanya program itu kembali diteruskan kini setelah terhenti seketika ekoran pandemik COVID19 lebih dua tahun lepas, dan beliau berharap agar program itu akan dapat diteruskan lagi pada masa akan datang, dengan mendapat kerjasama dari semua pihak.

-- BERNAMA 

PERTUBUHAN BERITA NASIONAL MALAYSIA (BERNAMA)
Wisma BERNAMA
No. 28 Jalan BERNAMA,
Off Jalan Tun Razak,
50400 Kuala Lumpur
Malaysia

+603-2693 9933
helpdesk[at]bernama.com

Kategori

Berita
Rohani Ramadan
Waktu Berbuka
Video

Ikut Kami

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan