Prasarana, Uncle Kentang berganding hulur bantuan sempena Tahun Baru Cina

10/02/2021 08:09 PM

KUALA LUMPUR, 10 Feb  -- Prasarana Malaysia Berhad (Prasarana) bersama aktivis masyarakat ‘Uncle Kentang’ hari ini turun padang menghulurkan bantuan makanan asas dan angpau kepada golongan kurang berkemampuan sekitar Puchong, dekat sini sempena sambutan Tahun Baru Cina.

Bantuan berupa beras dan gula itu disampaikan kepada 45 keluarga dalam satu majlis serba ringkas di Stesen Transit Aliran Ringan (LRT) Taman Perindustrian Puchong.

Timbalan Ketua Komunikasi dan Pemasaran Strategik Kumpulan Prasarana Rafizah Amran berkata sumbangan berkenaan merupakan program tanggungjawab sosial korporat (CSR) Prasarana bagi meringankan beban golongan yang terjejas ekoran pandemik COVID-19.

“Banyak sebab kami melaksanakan program ini tahun ini. Tetapi, sebab utama adalah menyedari impak teruk wabak COVID-19, yang menjejaskan kehidupan segenap lapisan rakyat," katanya dalam kenyataan hari ini. 

Beliau berkata pihaknya akan menganjurkan program CSR yang sama bersempena bulan Ramadan dan Hari Raya Aidilfitri, perayaan Deepavali serta Krismas pada masa akan datang.

Sementara itu, Uncle Kentang atau nama sebenarnya Kuan Chee Heng berharap kerjasama yang terjalin akan dapat diteruskan selain menyuntik semangat dan inspirasi kepada syarikat korporat lain untuk melaksanakan program yang sama bagi membantu golongan kurang berkemampuan. 

Sempena Tahun Baru Cina, Rapid KL turut mengedarkan limau mandarin kepada orang ramai di stesen LRT, Transit Aliran Massa (MRT), monorel, Transit Aliran bas (BRT) Laluan Sunway, Rapid Penang di Pulau Pinang, dan Rapid Kuantan di bandar Kuantan, sebagai tanda penghargaan atas sokongan menggunakan perkhidmatan pengangkutan awam kendalian Prasarana.

-- BERNAMA

 

 

PERTUBUHAN BERITA NASIONAL MALAYSIA (BERNAMA)
Wisma BERNAMA
No. 28 Jalan BERNAMA,
Off Jalan Tun Razak,
50400 Kuala Lumpur
Malaysia

+603-2693 9933
helpdesk[at]bernama.com

Kategori

Berita
Rohani Ramadan
Waktu Berbuka
Video

Ikut Kami

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan