Kunjungan Agong, Permaisuri ke Bazar Satok tarik perhatian ramai

21/04/2022 04:56 PM

KUCHING, 21 April (Bernama) -- Yang di-Pertuan Agong Al-Sultan Abdullah Ri'ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah hari ini berkenan berangkat ke Bazar Ramadan Satok di sini.

Keberangkatan Al-Sultan Abdullah ke bazar berkenaan pada 3.30 petang itu diiringi oleh Raja Permaisuri Agong Tunku Hajah Azizah Aminah Maimunah Iskandariah.

Ketibaan Seri Paduka Baginda berdua disambut Premier Sarawak Tan Sri Abang Johari Tun Openg dan Menteri Pelancongan, Industri Kreatif dan Seni Persembahan Sarawak Datuk Seri Abdul Karim Rahman Hamzah.

Kehadiran Al-Sultan Abdullah dan Tunku Azizah itu juga menjadi tumpuan pengunjung serta orang ramai yang hadir ke bazar berkenaan.

Dalam kunjungan kira-kira 30 minit itu, Seri Paduka Baginda berdua berkenan membeli pelbagai juadah berbuka puasa selain beramah mesra bersama peniaga.

Peniaga air, Afiezul Samit, 25, berkata beliau tidak menyangka Al-Sultan Abdullah berkenan ke gerainya untuk membeli Air batu campur (ABC) yang dijualnya.

“Saya tidak sangka Tuanku (Al-Sultan Abdullah) singgah dan beli ABC saya. Tuanku tertarik dengan air pelbagai jenis dan warna yang saya jual,” katanya.

Seri Paduka berdua yang dalam lawatan dua hari ke Sarawak bermula hari ini, dijangka menghadiri Majlis Berbuka Puasa dan Santapan Malam di Masjid Jamek Negeri di sini malam ini.

-- BERNAMA 

PERTUBUHAN BERITA NASIONAL MALAYSIA (BERNAMA)
Wisma BERNAMA
No. 28 Jalan BERNAMA,
Off Jalan Tun Razak,
50400 Kuala Lumpur
Malaysia

+603-2693 9933
helpdesk[at]bernama.com

Kategori

Berita
Rohani Ramadan
Waktu Berbuka
Video

Ikut Kami

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan