Jualan Khas Syawal Madani Catat Jualan Rm4.5 Juta

18/04/2023 10:15 PM

ALOR GAJAH, 18 April (Bernama) -- Jualan Khas Syawal Madani yang bermula Sabtu lepas berjaya mencatatkan RM4.5 juta nilai jualan, menurut Menteri Pertanian dan Keterjaminan Makanan Datuk Seri Mohamad Sabu.

Beliau berkata nilai tersebut adalah hasil penglibatan 1,462 usahawan di 38 lokasi bagi outlet pemasaran Lembaga Pemasaran Pertanian Persekutuan (FAMA) seluruh negara.

“Melihat kepada perkembangan positif yang dicatat hanya dalam tempoh tiga hari ini, kita akan teruskan program sebegini pada perayaan utama lain seperti Aidiladha, Deepavali dan Krismas. 

“Pada masa sama, sasaran untuk mencapai RM13 juta nilai jualan juga mampu direalisasikan dalam tempoh dua hari lagi (menjelang Syawal),” katanya kepada media pada Program Jelajah Ramadan Menteri Pertanian dan Kerterjaminan Makanan bersama usahawan Melaka di Padang Sebang di sini hari ini. 

Hadir sama Timbalan Menteri Pertahanan yang juga Ahli Parlimen Alor Gajah Adly Zahari dan Pemangku Ketua Pengarah FAMA Rashid Bahri. 

Beliau berkata secara keseluruhan FAMA menyasarkan nilai jualan sebanyak RM13 juta yang melibatkan 113 outlet pemasaran.

Mohamad menjelaskan pihaknya juga merancang untuk meneruskan dengan program jualan terus dari ladang dan Jualan Agro Madani dengan menyasarkan 2,000 outlet selepas Syawal ini. 

Terdahulu pada majlis berkenaan, seramai 160 penerima terdiri daripada golongan asnaf dan kakitangan FAMA menerima sumbangan berupa kit makanan, di samping 40 orang anak yatim dan 20 ibu tunggal yang turut menerima sumbangan duit raya. 

--BERNAMA

PERTUBUHAN BERITA NASIONAL MALAYSIA (BERNAMA)
Wisma BERNAMA
No. 28 Jalan BERNAMA,
Off Jalan Tun Razak,
50400 Kuala Lumpur
Malaysia

+603-2693 9933
helpdesk[at]bernama.com

Kategori

Berita
Rohani Ramadan
Waktu Berbuka
Video

Ikut Kami

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan